Wiet halen in NL

Het laatste nieuws wereldwijd

Moderator: occupe1 Admin

Plaats reactie

Topic Author
Pandake86
Status: Offline

Wiet halen in NL

Bericht door Pandake86 » 28 apr 2020, 20:06

Joo de mannen, is er iemand sinds de corona lockdown nog naar NL geweest voor wiet?

Ik ben een keer gereden met den auto via Baarle Nassau naar Tilburg. Bij de grens al controle gehad en toen me eruit geluld door te zeggen dat ik iets wou gaan halen om te eten in de frituur iets verderop. Dan maar mijn via andere weg terug gekomen.

Ik wou morgen via het bels lijntje fietsen naar Tilburg maar gehoord dat er daar ook al contrôles zijn?

Nwb
Status: Offline

Bericht door Nwb » 16 okt 2020, 23:53

Ik ga morgen (late middag) via maasmechelen naar NL maar ik heb een nederlands paspoort (belgishe wagen) ivm bezoek van mijn ouders omdat ik ze al weken niet gezien heb, zondagavond ga ik terug.

Ik heb nog nooit bij maasmechelen controle gezien op de zondagavond (na 7 uur) ook toen er permanente controle was ivm corona.
In nederland is normaal alles tot vrij laat open ook gewoon op de zondag alleen kan het zijn met de laatste regelgeving van deze dinsdag dat coffeeshops nu ook om 8 uur dicht moeten (net opgezocht en ja ze moeten ook dicht na 8 uur).

In Heerlen heb je geen paspoort nodig normaal, in Sittard en Maastricht wel.
Als Heerlen niet lukt kun je naar roermond gaan want daar wordt niet gekeken of je uit het buitenland komt, immers daar zijn altijd tich duitsers die er wiet halen. In eindhoven heb je ook geen paspoort nodig en is een dacht ik dichter bij de grens dan tilburg.

Alle verplaatsingen die je doet zijn "noodzakelijk" en zolang je minder dan 48 uur in Nl bent hoef je niet in quarantaine bij terugkomst in België (let op ik weet niet of dit vanaf maandag 19 Okt nog zo is ivm de nieuwe regels hier aangezien ik nog geen tijd heb gehad om die allemaal te lezen).

Plaats reactie